POP Email

Met POP email haalt u uw email op uw computer of telefoon op, en deze blijft niet op de server achter (tenzij anders ingesteld). Let er dus op dat wanneer u uw email ophaalt op uw mobiele telefoon via POP, deze niet meer binnen te halen is op uw computer!

Serverinstellingen POP email

Gebruikersnaam: uwnaam@uwdomein.nl

Server: uwdomein.nl

Poort: 993 (via SSL) of 110

Let op: u moet een SSL certificaat geïnstalleerd hebben op uw website als u een SSL verbinding met uw mailserver wilt gebruiken.

Heeft u uw domeinnaam bij een ander bedrijf gehost? Gebruik dan mail.uwdomein.nl als server.

Mail verzenden kan via dezelfde server (met aanmelden) en dit kan via poort 587

IMAP Email

Met IMAP email blijft de mail op de server staan en is dan toegankelijk voor alle gekoppelde apparaten (mobiel en bijvoorbeeld een PC). De mail is vanaf al deze apparaten wereldwijd te bekijken (inclusief webmail).

Serverinstellingen IMAP email

Gebruikersnaam: uwnaam@uwdomein.nl

Server: uwdomein.nl

Poort: 993 (via SSL) of 143

Let op: u moet een SSL certificaat geïnstalleerd hebben op uw website als u een SSL verbinding met uw mailserver wilt gebruiken.

Heeft u uw domeinnaam bij een ander bedrijf gehost? Gebruik dan mail.uwdomein.nl als server.

Mail verzenden kan via dezelfde server (met aanmelden) en dit kan via poort 587

Ik krijg SSL certificaat foutmeldingen

Beveiligde email werkt alleen als u een SSL beveiligingscertificaat hebt geïnstalleerd op uw website. Heeft u dit niet en wilt u dit graag? Neem contact met ons op en wij regelen het!

iPhone gebruikers opgelet

Wegens updates kan het gebeuren dat de instellingen voor mail opnieuw ingesteld worden op de standaard poorten. Dat kan ervoor zorgen dat er problemen optreden met het ophalen van email. Stel de email opnieuw in zoals hierboven beschreven.

Ik kan mijn mail niet ophalen en de website ook niet meer bereiken

Als u te vaak probeert met een foutief wachtwoord of gebruikersnaam in te loggen wordt uw IP adres geblokkeerd. Stuur een mail via een ander e-mailadres naar support @ ixperience.nl met uw IP adres (zie WhatIsMyIP)en wij zorgen dat deze gedeblokkeerd wordt. Een appje sturen naar ons zakelijk nummer met het IP adres mag natuurlijk ook.

Het lukt nog steeds niet

U kunt ons op werkdagen bereiken van 08:00 – 17:00 en op zaterdag meestal van 09:00 – 16:00. Neemt u contact met ons op en we helpen u.